Alimentació elèctrica en alta tensió a vaixells de gran eslora als molls del concessionari Marina Barcelona 92 del Port de Barcelona

Una instal·lació fixa d’alimentació elèctrica i un sistema mòbil dins d’un contenidor doten d’una major flexibilitat als molls i milloren les condicions mediambientals del port al substituir el fueloil marítim per energia elèctrica convencional.

 

 

Agustí Moseguí Giménez és Enginyer Industrial amb experiència en treballs de projectes i direccions facultatives i d’obra per a l’Administració i Sectors Privats i amb la participació en altres contractes de projectes i obres d’urbanització i edificis singulars. Acumula més de 15 anys d’experiència en instal·lacions i és fundador de MOSE Serveis d’Enginyeries.

 
Descarregueu la crònica en PDF 

Una nova normativa i la intenció de millorar la qualitat del subministrament elèctric als vaixells de gran eslora que arriben als molls i el dic sec de la concessió de Marina Barcelona 92 al Port de Barcelona van ser l’arrel del projecte presentat per Agustí Moseguí.

D’acord amb el client, es va dissenyar una instal·lació fixa per donar electricitat als vaixells atracats dins de la concessió i un sistema mòbil dins d’un contenidor apte per ser situat al punt de càrrega més proper possible. El sistema mòbil, format per un contenidor de 40 peus matriculat i apte per transport tant marítim com terrestre, compta amb l’aparellatge, proteccions i equips electró-mecànics específics per a l’alimentació a vaixells. La seva funció és transformar la tensió de 25 kV a 6,6kV per donar servei a les naus.

El projecte d’alimentació elèctrica en modalitat d’alta tensió a embarcacions de grans eslores plantejat per Agustí Moseguí busca la compatibilitat amb les instal·lacions actuals de la concessió del client i una major flexibilitat per ser emprat a diferents dàrsenes i molls. “La simplicitat i la robustesa de la instal·lació era un factor clau”, destaca l’enginyer.

Un dels objectius més importants de l’actuació és la millora de les condicions mediambientals de les instal·lacions del Port de Barcelona ja que l’alimentació elèctrica des de terra evita la utilització dels generadors de bord que empren com a combustible fueloil marítim. Es calcula que la reducció de cada contaminant pot arribar al 90% i les emissions de gasos d’efecte hivernacle poden ser un 50% inferiors. També suposa una millora de les condicions de treball i explotació per part de l’empresa concessionària.