Estudi del disseny i comportament de veles rígides en vaixells amb finalitats energètiques

El projecte final de grau d’Aleixendri s’anomena bound4blue, un vaixell amb un innovador sistema de veles rígides configurables a través d’estructures inflables. A la vegada, el sistema combina la velocitat del vent i l’electròlisis de l’aigua del mar per produir hidrogen i oxigen d’una manera escalable i eficient, oferint així un doble atractiu als inversors. 

 

 

 Descarregar la crònica en PDF | Descarregar presentació en pantalla

El projecte que vol demostrar que es possible produir hidrogen al mar està estudiant la seva posada en marxa de les veles rígides en grans embarcacions de càrrega. D’aquesta manera es pot arribar a estalviar el consum de combustible i les emissions contaminants. Aleixendri xifra en un 30% la reducció de combustible que es pot arribar a aconseguir. Amb només una vela, els enginyers creuen que suposaria un estalvi del 10% del combustible. 

Aleixendri i els seus companys s’han constituït com a empresa, han obert una primera ronda de finançament i esperen tirar endavant el projecte en els propers mesos.

Cristina Aleixendri, Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial i Aeronàutica de Terrassa – UPC